27.4.2018

Puhallinmusiikkijuhlat

TPMJ Turun XIII puhallinmusiikkijuhlat 14.–19.5.2018

Jo kolmattatoista kertaa järjestettävät Turun puhallinmusiikkijuhlat tarjoaa jälleen viikon ajan kuulijoilleen mukavaa yhdessäoloa leppoisassa kesäillassa Kirjastopihalla ja Sigyn-salissa.

Maanantaina 14.5. klo 18 Kirjastopihalla lauletaan yhdessä Turun Työväenyhdistyksen Soittokunnan ja Turun VPK:n puhallinorkesterin tahdittamana. 1930–1960-lukujen viihdemusiikin ikivihreitä tulkitsevat valovoimaiset solistit Reino Kotaviita laulu, Juha-Pekka Vikman viulu, Jouko Leino trumpetti sekä Jyrki Vilon lauluyhtye.

Tiistaina 15.5. klo 19 kuullaan Nuori puhallus -konsertti Sigyn-salissa, jossa Laivaston soittokunnan solisteina esiintyvät Turun konservatorion nuoret virtuoosit. Kirjastonpihalla klo 18– 20 soitto menee metsään, kun Turun Metsänkävijäin soittokunta ja Sointu-Seitsikko etsivät kotikoivikossa metsäkukkia.

Keskiviikkona 16.5. klo 18 alkaen Kirjastopihalla yleisön hurmaavat Turun konservatorion puhallinorkesterit vierainaan Todelliset torvet -vaskiyhtye ja Tekniikan ihmelapset.

Torstaina 17.5. klo 18 koetaan Kirjastopihalla todellinen rytmimusaruletus, kun Turun ystävyyskaupunkiin Szegediin matkaava Turku Goes Szeged Band piiskaa SUMU Big Bandin ennen kokemattomaan rytmiseen raivoon.

Perjantaina 18.5. vietetään valtakunnallista puhallinmusiikin päivää. Osana Puolustusvoimien satavuotisjuhlan ohjelmaa Laivaston soittokunta järjestää toimitiloissaan Linnankatu 60 yleisölle avoimen Intti tutuksi -tapahtuman klo 10–16. Kirjastopihalla on klo 17– 20 jokirannan lehmusten katveessa tarjolla muistojen bulevardi mm. Rauno Lehtisen, Beatlesien ja Abban musiikin siivittämänä.

Lauantaina 19.5. juhlat huipentuvat klo 16.00 Sigyn-salissa Turun konservatorion puhallinorkesterin 10 vuotisjuhlakonserttiin, jossa kuullaan mm. kantaesityksenä Ernio Arriconen teos 1918 – katkelmia Suomen sisällissodasta. Mukana ovat myös vuosien varrella orkesterin riveissä soittaneet, joten odotettavissa on todellinen FLASHBACK – yhtä juhlaa!

Turun puhallinmusiikkijuhlat järjestää Turun konservatorio yhteistyössä Turun kaupungin pääkirjaston ja Sinitakkien marssi ry:n kanssa.